Over Bierwinst

Geschiedenis

Bierwinst is opgericht door collega Horecaondernemer Jop Nieuwenhuizen. Ik ben al mijn hele leven werkzaam in de Horeca en tevens al 17 jaar eigenaar van Bar/Dancing De Koets in Zeist (winnaar beste Bar/Dancing van Nederland Night Life Award meerdere malen en tevens De Party Award) en eigenaar van Grand Café de Heren Van Zeist en Zeist Events.

Net als alle andere collega horecaondernemers raakte ik geïrriteerd door het alsmaar vergroten van het huidige glaswerk, wat natuurlijk buiten alle prijsstijgingen van de brouwerijen om ook nog eens een verkapte prijsstijging is van 20%!!

In 5 jaar tijd hebben de brouwers het fluitje van 18 cl naar 22 cl gebracht en het traditionele vaasje (Amsterdammertje) van 20 cl naar 25 cl. Dit terwijl mijn gasten totaal niet zagen dat er veel meer bier in de nieuwe glazen van de brouwers ging. Nog erger Ik liep als ondernemer per liter bier 1 verkoophandeling mis!
Ook al krijg je alle bierglazen van jouw brouwerij voor niks van 0,25 cl, dat is niet gratis, maar heel erg duur betaald!

Praktijk

Alle horeca kreeg veel kritiek van hun gasten over het verhogen van de prijs terwijl zij natuurlijk nooit het verlies van 1 verkoophandeling per liter bier konden verdelen over de resterende 4 glazen bier per liter.
Sterker nog de brouwers zijn ook nog eens meerdere keren omhoog gegaan met de bierprijs en dat jaarlijks. Met andere woorden bij een afname van 30.000 liter bier per jaar mist de gemiddelde horecaondernemer 30.000 verkoophandelingen en dat gebeurd landelijk bij alle horecacollega’s. Zij bleven allemaal dezelfde liters bier doen ondanks de grotere glazen van de brouwers!

Goed nieuws als je je maatvoering terug brengt naar vertrouwde maat van 20 cl blijf je ook gewoon dezelfde liters doen, Echter per liter 1x je bruto verkoopprijs meer zoals reeds aangetoond is in de praktijk!

De gast zag het niet omdat hij/zij niet inhoudsmaat bewust is, maar alleen vorm bewust is (Vaas/Fluit) en prijsbewust. Waardoor de horeca kon gaan uitleggen dat er meer bier in het glas ging maar de gasten geloofden de horeca niet, sterker nog het werd de horeca verweten.

Financieel

Als je buurman bijvoorbeeld 25 cl bierglazen gebruikt en deze verkoopt voor € 2,70 per glas (4x € 2,70 = € 20,80 per liter) en jij als horecaondernemer vraagt € 2,50 per glas ( 5x € 2,50 = €12,50 per liter) zien de gasten alleen het prijsverschil. Gasten zijn niet inhoudsmaat bewust, maar vorm en prijsbewust, verder interesseert het ze niet.

Voorbeeld
Een gemiddelde horecaondernemer verkoopt 30.000 liter bier, met gebruik van een 25cl. brouwerij Vaas. Dit betekend dat hij 30.000 verkoophandelingen. Zou hij gebruikmaken van het Bierwinst Vaasje, dan zou hij 30.000 keer zijn bruto verkoopprijs omhoog schieten op exact zelfde inkoop. Daar kan geen bierkorting of gratis glaswerk tegenop. Sterker nog, gratis glaswerk is duurbetaald. Stel jouw bruto verkoopprijs is € 2,50, dit betekend € 75.000 extra rendement op lage investering door het vervangen van het huidige glaswerk naar glaswerk dat van Bierwinst!

Regels van brouwers

Veel horecaondernemingen huren van brouwers waaronder ook Jop met zijn Bar/Dancing de Koets. Zijn omgang met zijn brouwerij is prima. Echter gebruikt hij natuurlijk zijn eigen glazen van Bierwinst. Als jij als horecaondernemer huurt van een brouwer ben jij verplicht zijn bier te tappen. Gelukkig ben jij eigen baas over welk glaswerk je gebruikt. Daarbij komt ook nog eens dat brouwerijglas vaak kwalitatief super slecht is maar met name in hun voordeel werk en jou nadeel!

Slot

Dit moest maar eens afgelopen zijn en daarom heeft Jop anderhalf jaar lang gewerkt aan het perfecte horeca bierglas! Met de maatvoering 20 Cl voor de Vaas, zoals het al meer dan 140 jaar was voor het gestunt  en gemaakte kartel afspraken van de brouwers.

Er werken binnen 6 jaar ruim 3500 horecabedrijven mee door het gehele land, in alle takken van de horeca en allemaal draaien de horecaondernemers die werken met Bierwinst producten dezelfde aantal liters bier als voorheen met 25cl brouwerijglas. Alleen halen deze horecabedrijven nu 20% meer omzet uit dezelfde aantal liters bier door alleen het glaswerk aan te passen. Het mooiste is nog, daardoor kan je ook een scherpe prijs geven aan je gasten. Wat met een groter glas niet kan!

Bierwinst is dan ook de enige leverancier van 20cl. vaas in de wereld met zijn eigen gepatenteerde ontwerpen en bij producten die feilloos aansluiten op de behoefte van nu! Reeds 3500 ondernemingen werken reeds met dit horecaglas en volgen hun eigen op maat gemaakte glas plan!

Wacht niet langer en vraag direct een promo pakket aan,  Jop komt persoonlijk langs om alles toe te lichten. Elke dag dat je wacht scheelt je 20% extra omzet uit dezelfde inkoop!

Er werken binnen 5 jaar ruim 3000 horecabedrijven mee door het gehele land, in alle takken van de horeca en allemaal draaien de horecaondernemers die werken met Bierwinst producten dezelfde aantal liters bier als voorheen met 25cl brouwerijglas. Alleen halen deze horecabedrijven nu 20% meer omzet uit dezelfde aantal liters bier door alleen het glaswerk aan te passen. Het mooiste is nog, daardoor kan je ook een scherpe prijs geven aan je gasten. Wat met een groter glas niet kan!

Bierwinst is dan ook de enige leverancier van 20cl. vaas in de wereld met zijn eigen gepatenteerde ontwerpen en bij producten die feilloos aansluiten op de behoefte van nu! Reeds 2200 ondernemingen werken reeds met dit horecaglas en volgen hun eigen op maat gemaakte glasplan!

Wacht niet langer en vraag direct een promo pakket aan dan komt Jop persoonlijk langs om alles toe te lichten. Elke dag dat je wacht scheelt je 20% extra omzet uit dezelfde inkoop!

Bierwinst, slimme ondernemers weten waarom!